Ja i wielu moich znajomych postanowiliśmy od nowego roku wziąć się za siebie. Niemal połowa moich przyjaciół pracuje w tzw. „korporacjach”. Praca przy komputerze, w siedzącej pozycji – często po 8 lub 12 godzin. Wszystko to negatywnie działa na organizm. Wśród form aktywności fizycznej mamy bardzo wiele możliwości.

1. Bieganie

Zdrowa i w dodatku tania forma aktywności fizycznej. Biegać może każdy. Jest to zdrowe zarówno dla psychiki, jak i naszych poszczególnych organów. Jeśli myślimy poważnie o bieganiu warto tylko zainwestować w odpowiedni strój do biegania oraz buty. Wszystko to kupimy w renomowanych sklepach sportowych.

2. Basen

Basen to idealny relaks szczególnie dla osób, które mają problemy z kręgosłupem. Pływanie czy po prostu delikatny relaks na basenie koryguje postawę, wpływa pozytywnie na nasz układ oddechowy i wzmacnia mięśnie oraz stawy. Osoby, które regularnie chodzą na basen czują się lżej i lepiej.

3. Siłownia

Wbrew pozorom to nie jest idealna forma aktywności fizycznej jedynie dla facetów. Na siłownię chodzą także kobiety – wszystko zależy od tego jaki zestaw ćwiczeń wybierzemy i na czym nam zależy. Mężczyźni często ćwiczą dla zwiększenia masy – kobiety dla lepszego samopoczucia oraz modelowania sylwetki. Jeśli nie wiemy jakie ćwiczenia wykonywać podczas wizyty na siłowni poproś o poradę. Na pewno indywidualny trener pomoże dobrać odpowiedni katalog ćwiczeń idealny do Twoich indywidualnych potrzeb oraz oczekiwań.

4.

Jazda na rowerze

Jazda na rowerze podobnie jak bieganie jest bardzo zdrowa, a nic nie kosztuje. Rowerowe wyprawy mogą także wpływać pozytywnie na nasze relacje międzyludzkie. Możemy bowiem zaprosić na wspólny trening kogoś z rodziny, partnera lub przyjaciółkę. Nic tak nie relaksuje jak jesienny lub letni wyjazd rowerem do lasu – przyroda w pięknych barwach, zapach drzew, odgłosy lasu. Takie wypoczynek to same plusy.