Praca biurowa a zdrowie

Wielu z nas ma siedzący tryb pracy. Ja również od wielu lat pracuję przy komputerze. Na początku kiedy zaczynałem pracę zdalną w branży graficznej, która jest mi bardzo bliska nie widziałem minusów tego typu pracy. Dzisiaj po wielu lata realizacji zleceń widzę, że mój organizm zaczyna się „buntować”. Bardzo często bywa bowiem tak, że pracuję do późnych godzin – po 8/12h. Zaczynają mi doskwierać bóle kręgosłupa. Poczułem, że jeśli chce nadal funkcjonować dobrze muszę z tym coś zrobić. Po konsultacji z ortopedą oraz bliskim kolegą fizjoterapeutą zdaje sobie sprawę jak ważny jest ruch.

Rób przerwy w pracy – wykonuj nawet proste ćwiczenia

Chcesz czuć się dobrze? Dużo pracujesz przy biurku? Rób co jakiś czas przerwy – przejdź się trochę – nawet krótki spacer 15-20 minut daje duże rezultaty i jest niezbędny do dobrego samopoczucia – wzmacnia nie tylko mięśnie, ale też poprawia koncentrację. Jeśli nie możesz wyjść z domu możesz wykonywać proste ćwiczenie rozciągające i oddechowe przy biurku. Kilka przysiadów może dać naprawdę duże rezultaty. Osoby, które mają siedzącą pracę muszą naprawdę dbać o dużą ilość ruchu.

Bardzo wskazany przy siedzącej pracy jest basen. Woda rozluźnia, ale też koryguje postawę. Wzmacnia mięśnie kręgosłupa i chroni przed wszelkiego rodzaju wadami postawy. Osoby, które regularnie chodzą na basen cieszą się dobrym zdrowiem – są pozytywnie nastawione do świata i radosne. Ruch bowiem ma duży wpływ na nasze samopoczucie.

Siłownia – dobrym sposobem na poprawienie kondycji

Wbrew pozorom nie musisz chodzić na siłownię 5 razy w tygodniu, aby czuć się dobrze, Znajdź czas chociaż dwa, trzy razy w tygodniu. Dziś siłownię oferują bardzo korzystne karnety dla stałych klientów – możemy ćwiczyć na najnowocześniejszym sprzęcie renomowanych marek. Warto rozejrzeć się za naprawdę dobrą siłownią.