Media społecznościowe – potencjał reklamowy

 

Eksplozja mediów społecznościowych w ostatnich latach jest ogromna. Otworzyła ona nowy świat dla marketingu oraz promowania firm niezależnie od ich rozmiarów – na tej formie reklamy korzystają małe i duże firmy. Jednakże może być też przytłaczająca, źle zarządzana i potencjalnie katastrofalna dla firmy. Nie można jednak ignorować mediów społecznościowych. Dobre wykorzystanie tego narzędzia może przynieść nieocenione korzyści każdej firmie.

Oto najpopularniejsze media społecznościowe, z których można korzystać na co dzień

Facebook

Słyszeliście o Facebooku? Na pewno tak, bo kto o nim nie słyszał…. Facebook ma ponad 500 milionów użytkowników i może dać dostęp do nowych użytkowników, gdy dana firma dobrze korzysta z tego narzędzia. Jeśli nie korzystacie z Facebooka to natychmiast zarejestrujcie się na tym portalu. Po rejestracji można stworzyć stronę firmową i zacząć wypełniać ją treścią. Dobrze jest sprawdzić czy konkurencyjne firmy korzystają z tego medium i w jaki sposób to robią – czy mają zdjęcia, video, kontaktują się ze swoimi klientami za pomocą tego medium. Monitorowanie działań konkurencji będzie też źródłem pomysłów. Wszystko to, co publikują Państwo na Facebooku pojawi się na stronach osób, które lubią firmę. W ten sposób można lepiej promować firmę. Stronę należy tworzyć samodzielnie, kontrolować ją, zatrudnić jej administratora i nie pozwolić, aby coś działo się na żywioł.

Twitter

Twitter jest także dość popularny. Warto zarejestrować się w tym serwisie, promując nazwę firmy. Należy obejrzeć portal, sprawdzić konkurencję i zobaczyć, co jest szczególnie interesujące dla użytkowników tego serwisu. Tworzenie marki i budowanie lojalności klientów jest także możliwe dzięki Twitterowi. Jeśli pojawią się na przykład skargi na Waszą firmę to należy natychmiast rozwiązać ten problem. Dzięki Twitterowi można też promować nowe produkty oraz usługi.

Blog firmowy

Firmowy blog jest cennym źródłem informacji o firmie. To, co jest publikowane na blogu, może być promowane za pomocą Facebooka lub Twittera. Blog można podlinkować do Facebooka lub Twittera za pośrednictwem własnej strony na portalu społecznościowym lub dzięki uprzejmości klienta firmy.
Ważna jest treść. Jeśli Wasza firma sprzedaje sprzęt do gry w golfa, to należy skupić się na pisaniu o takim sprzęcie. Jeśli blog jest interesujący, to klienci docenią to i skorzystają z oferty, kupując kije golfowe, piłeczki i inne akcesoria do tej gry. Warto zastosować trick pozwalający kliknąć i podzielić się tekstem na Facebooku, Twitterze czy też w innym medium społecznościowym.

Wymaga to pewnej wiedzy technicznej, ale można ją posiąść i przyczynić się do wzrostu popularności firmy. Inwestowanie czasu w takie działania przynosi bardzo wymierne korzyści, ale na początku można wspierać się pomocą zewnętrznych agencji wyspecjalizowanych w social media takich jak np. BuyFans. Należy zawrzeć media społecznościowe w planie marketingowym firmy, jej budżecie oraz strategii. Po nabyciu wiedzy i umiejętności można zacząć interesować się innymi wartościowymi portalami – mogą to być np. Linkedin, Foursquare, Yelp i wiele innych. Jeśli firma prawidłowo podejdzie do mediów społecznościowych to zyska przewagę nad konkurencją i wypromuje własne produkty oraz usługi. Zachęcamy do poznania świata mediów społecznościowych – z pewnością warto!